Bryllup del II

Det er årets siste dag, og da må jeg nesten få ut de siste bildene fra årets begivenhet i familien :).
 
Først ute er boken jeg laget som gjestene kunne skrive en hilsen i. Her tok jeg en gammel bok, malte først rundt hele boka utvendig og inni kantene med gesso. Alle sidene i boka ble bretta i to, og så sverta jeg kantene med vintage photo ink. boka er ellers pynta med blomster jeg har hekla, sommerfugler som fikk litt copic på seg for å få samme farge som resten, og noen hjerter jeg hadde kjøpt for lenge siden. Borden øverst er en Martha Stewart puncher. Bokstavene er dies.
 
Eskene med hjerter er bokser hvor jeg har klipt av toppen. Boksene er skjært ut på Cricut maskinen.
Tagene er dies fra PTI. 



 
Her er et lite bilde av barmenyen. Printa de ut, og rev papiret før jeg sverta det med vintage photo for å få et litt gammelt preg på de.

 
Rammer med tekst til gavebord og gjestebok. Helt vanlige rammer kjøpt på Ikea. De har fått et lite strøk akrylmaling i sølv. Bare et lite strøk, slik at det hvite synes igjennom. Også disse har fått noen hjemmehekla blomster til pynt, samt samme hjerter som på gjesteboka. 



På kakebordet lå også disse minimarsmellow'ene. Jeg stempla traktorer og embossa de med sølv embossingpulver før jeg klipte de ut. En del arbeid å klippe ut, men laget de samme til barnedåpen, bare at da ble de stempla i rosa og sort. Jeg brukte en Spellbinder dies som jeg bretta i to, og skrev på andre siden, festa den til posen før jeg limte på traktoren.

 
Her er bilder av boksene jeg laget til popcorn og potetgull. Det er samme som jeg brukte til tag'ene til gjesteboka, men her med lokk. På innsiden av det åpne hjertet klipte jeg til overhead ark og limte på. Kantene rundt hjertet og åpningen ble først sverta med sølv.


 
 
 
Et glimt av kakebordet.
 
 
Her er et lite bilde av kransekaka som jeg formet som overflødighetshorn og fylte med makroner som jeg bakte. Vanskelig å få makronene hvite.... Kransekaka pynta jeg med roser og sommerfugler av marsipan. Er ikke så innmari flink på det området, så jeg sleit med å få riktig rødfarge på marsipanrosene.

 
Her er bilder av bryllupskaka. den er utrolig fin, laget av Tonerose Design. Den er formet som brudekjolen, og har blomster i samme farge som ellers i bryllupet. Legg merke til den tøffe traktoren nede i hjørnet, brudgommen har en stor kjærlighet for sånne.... Kaken var en sjokoladekake med naugatfyll og bringebær, den var helt utrolig god!
 

 
Da vil jeg ønske alle et riktig godt nyttår! Håper dere koser dere i kveld. Takk til alle som har besøkt bloggen min i år. Håper dere kommer og besøker den igjen over nyttår :)
 
Bjørg 
 



No comments:

Post a Comment